Nantes Creative Generations (24. – 29. 10. 2017.)


Pozdrav svima! 

Zovem se Marina Banov i brucošica sam na Tehničkom fakultetu u Rijeci, bivša učenica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka.
Ove godine sam gotovo neprestano bila u pokretu, sudjelovala na natjecanjima, proživjela sav stres državne mature i počela otkrivati ljepotu studentskog života. Upoznala sam puno ljudi, putovala, učila putem i probala nešto novo. 
Jedno od iskustava koje je ostavilo veliki utisak na mene bilo je Nantes Creative Generations, pet dana (24. – 29. 10. 2017.) provedenih u prekrasnom gradu Nantesu u Francuskoj zajedno sa šezdesetak mladih, inspirativnih, pozitivnih i energičnih ljudi iz cijele Europe.
Kada sam od profesorice Leonile Marač dobila vijest da ću na ovom eventu predstavljati  humanitarni projekt GAMcija koji su u proljeće proveli učenici moje bivše škole, bila sam jako uzbuđena. U par tjedana sam osmislila sav materijal i prezentaciju o GAMciji. Bila sam spremna objasniti cijeli proces: kako je video priča koju su snimili učenici osvojila 3. mjesto na Žmergovom video-natječaju „Tanjur pun dobrote“ i kako je to dovelo do izrade zdravih sendviča koje smo dijelili na Korzu u zamjenu za namirnice koje smo donirali Prihvatilištu za beskućnike „Ruže sv. Franje“.
Nisam nikad ranije sudjelovala na međunarodnom događaju namijenjenom povezivanju projektnih skupina mladih od 18 do 30 godina i nisam znala što očekivati, ali nisam se bojala. U trenutku kada sam kupila svoju prvu avionsku kartu, bila sam sigurna da odlazim na nešto dobro. I stvarno, dočekao me jedan novi grad u zemlji koju sam oduvijek htjela posjetiti, vrhunska hrana i ugodna, prijateljska atmosfera. Oduševio me način na koji se organizacija pobrinula da se vrlo brzo opustimo, zaboravimo na kulturalne razlike i dobro se zabavimo. Nismo imali mnogo slobodnog vremena, ali to sam jedva primijetila. Na rasporedu je bilo zanimljivih radionica i prilika za zajedničko druženje i razgledavanje.
Što mi je u cijelom programu bilo najdraže – ne bih mogla reći jer sam od svake aktivnosti dobila ponešto. Radionice o karizmi, međunarodnoj suradnji, team buildingu i osmišljavanju projekata su me potaknule na kreativno razmišljanje. Za vrijeme predstavljanja „totema“ odnosno štandova posvećenih našim projektima bila sam preplavljena šarenilom, količinom novih informacija i strašću kojom se svatko od sudionika posvetio svojoj jedinstvenoj temi. Od arhitektica koje su pokušale oživjeti napuštene dijelove grada Torina, umjetnice koja provodi svoje vrijeme s beskućnicima i studenata koji promoviraju start-up-ove na biciklima kao i mnoge druge nevjerojatne priče. Edukacija siročadi i bolesne djece, radionica o jednakosti spolova u Turskoj, ekološka inicijativa kojoj pripomaže 1% ukupne grčke populacije, web stranica namijenjena razmjeni znanja i vještina, popis je beskonačan. Svi oni su me podsjetili da postoji toliko načina da doprinesem svojoj zajednici.

Na slici – totem, prezentacija GAMcije u Nantesu

Nantes se iskazao kao grad domaćin. S umjetničkim instalacijama na svakom koraku, srednjovjekovnim dvorcem u centru grada okružen zelenim površinama, ulicama prepunim restoranima i klubovima i dojmljivim muzejom strojeva u obliku pokretnih životinja, zaslužio je posebno mjesto u mojem srcu. To je grad u kojemu su mladi svjesni svojih sposobnosti i moći da promijene svijet oko sebe i grad u kojemu se nisam niti na tren osjetila kao stranac.
U tih pet kratkih dana stvorila sam sjećanja koja će mi ostati za cijeli život. Nantes Creative Generations me izazvao da izađem iz svoje ugodne i lijene svakodnevice, da progovorim na engleskom i na francuskom o nečemu što je moja škola napravila i što je Europa prepoznala kao vrijedno pažnje i dozvolio mi da budem dio jedne posebne, raznolike i nasmiješene skupine ljudi. Čak se otvorila mogućnost daljnje suradnje i oblikovanja novih projektnih aktivnosti s ljudima koji su mi tako brzo prirasli k srcu, čemu se jako veselim.
Na kraju se mogu samo zahvaliti svima koji su mi to omogućili i koji su uzeli malo vremena da pročitaju ovo – hvala vam!


Marina Banov

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Žene i poezija.To smo radili u ožujku.

Što smo radili u prosincu?

Noć knjige